Team
Vi ser till att inget annat än det mest användbara, lättlästa och skarpa innehållet kommer till vår webbplats som fungerar som en guide för en hel rad enheter och teknikrelaterade produkter i denna moderna tid. Det här är laget som gör allt:
Stefan Persson – Grundare
Stefan Persson grundade inte bara Bäst Ken-plattformen utan har även haft flera roller. Med tiden har hans fokus varit att göra det till en mycket pålitlig plattform. Han har kämpat för många entreprenöriella satsningar och är känd för sina startups som historiskt har strävat efter att förbättra slutanvändarupplevelsen.
När han gjorde ett examensarbete för sitt masterprogram vid Dartmouth College, arbetade alla hans batchkamrater på IoT (Internet of Things), och till sin professors fasa bestämde sig Stefan för att arbeta med EoII (Ease of Information on Internet).
Till alla andras förvåning avslöjade hans forskning hur trassligt vårt internet hade blivit. Häri ligger Bäst Kens rötter. Med sina 30 år är han förmodligen den yngsta entreprenören som arbetar inom detta område.
Han säger ofta i sina intervjuer hur hans vision för Bäst Ken fortfarande är mycket större än vad folk kan föreställa sig. Han känner att han bara har uppnått cirka 50 % av vad han ursprungligen hade för avsikt att uppnå.
Kerstin Hedlund – Författare
Hur svårt kan det vara att skapa enkelt och lättläst innehåll? Ingen visste svaret på denna fråga förrän Kerstin Hedlund berättade för världen hemligheten bakom den.
Hon blev berömmelse med sitt radikalt nya förhållningssätt till innehållsskrivande där hon kastade ut jargongen genom fönstret. Alla skrattade åt Kerstin för vem trodde att en 32-årig kvinna kunde förändra hur innehåll om teknik skrivs!
Hon leder innehållsskrivarteamet och har kunnat ansa de unga utexaminerade genom att ge dem gott om utrymme för sina egna idéer. Detta hjälper till att hålla hela teamet och allt deras skrivande mycket ungt, relevant och fräscht.
Hennes principer och tillvägagångssätt involverar djup forskning för att förstå produkten, förutom detta uppmuntrar hon också sitt team att använda produkterna så mycket som möjligt innan de faktiskt skriver om dem.